Wednesday, December 25, 2013

كليدواژه : مديريت استراتژيك استراتژي برنامه ريزي استراتژيك cardinal scale ماتریس SWOT مقدمه: روش


مدیریار سایت جامع مدیریتی که پنجره ای جدید را به سوی جهان مدیریت در بستر فناوری های روز باز کرده است . ما آمده ایم تا بوسیله فناوری ها و تئوری ها روز شیوه های نوین مدیریتی رو در مقابل دست مدیران قرار بدهیم
  شما اینجایید cardinal scale :   cardinal scale صفحه نخست موضوعات طبقه بندی شده مدیریت مديريت دولتي مديريت راهبرد و چشم انداز مدیریت استراتژیک تشریح استراتژی های یکپارچگی مدیریت استراتژیک تشریح استراتژی های یکپارچگی دوشنبه, 11 آذر 1392 ساعت 13:19
چکیده: فرایند جهانی شدن به وجود آمدن سازمان تجارت جهانی و یکپارچگی بازارهای جهانی پیشرفت های سریع و بنیادین تکنولوژیک پیشرفت های جدید در زمینه فناوری اطلاعات افزایش تغییرات سریع در الگوهای مصرف و تقاضا تبیین کنترل های آلودگی محیط زیست و حفظ منابع انرژی کمبود منابع و هزینه های بالای آنها چالش هایی هستند که بنگاه ها و صنایع مختلف در عرصه تجارت و فعالیت های اقتصادی با آن روبرو هستند و ادامه حیات آن ها منوط به تصمیم گیری درست و به موقع در برابر این تغییرات است.همیشه انتخاب استراتژی های مناسب برای سازمان ها مشکل و تاحدودی پییچیده است. دوستانی که با انواع استراتژی ها آشنایی دارند در هنگام تدوین و انتخاب استراتژی ها با این مسئله روبرو می شوند که کدام استراتژی مناسب تر است.
كليدواژه : مديريت استراتژيك استراتژي برنامه ريزي استراتژيك cardinal scale ماتریس SWOT مقدمه: روش های گوناگونی جهت انتخاب cardinal scale استراتژی ها ارائه گردیده است. با اینحال در این مطلب موقعیت هایی مطرح می گردند و متناسب با آن وضعیت ها استراتژی هایی برای اجرا توصیه می گردند.در این میان فرآیند جهانی شدن و گسترش بازارهای مصرف و نیز افزایش تعداد رقبا و شدت رقابت باعث اهمیت بخشیدن به مفاهیمی مانند رقابت پذیری شده است. این امر موجب گردیده تا بنگاه ها صنایع و کشورهای مختلف در جهت ارتقای cardinal scale رقابت پذیری خود به شناسایی عوامل مؤثر بر رقابت پذیری و تقویت آن ها تلاش کنند. بسیاری از محققان جهت توجیه و تفسیر رقابت پذیری و عوامل مؤثر بر آن نظریه و مدل هایی را عرضه داشته اند و عوامل مؤثر بر رقابت پذیری را دسته بندی کرده و در قالب مدل هایی ارائه کرده اند. این نظریه ها و مدل ها نیز از تنوع نسبتا زیادی برخوردارند.مشارکت در فرصت ها و منابع چنین امکانی را به وجود می آورد که با استفاده از مزیت های رقابتی هزینه ها را کاهش داد یا محصولات و خدماتی متفاوت و متمایز cardinal scale تولید و عرضه کرد. در اجرای مراحل فرآیند مدیریت استراتژیک و پس از تحلیل عوامل درونی و عوامل بیرونی شما بایستی به تدوین استراتژی های ممکن با استفاده از ماتریس SWOT بپردازید. در این حالت شما نیاز دارید بدانید cardinal scale از استراتژی هایی که به صورت عمومی تعریف و ارائه گردیده اند کدام ها در وضعیت های مختلف سازمان مناسبتر بوده تا به کار گرفته شوند.به عنوان مثال اگر سازمانی به لحاظ عوامل درونی وضعیت مناسبی دارد و واجد نقاط قوت شایستگی های متمایز و مزیت های رقابتی بوده و در محیط بیرونی آن فرصت های مطلوبی وجود دارند کدام یک از استراتژی ها جهت انتخاب مناسب تر می باشند. استراتژیهای رهبری هزینه ها یکی از دلایل اصلی برای اجرای استراتژی های یکپارچگی عمودی و یکپارچگی افقی این است که بتوان از نظر رهبری در هزینه ها به منافع و مزایایی دست یافت. ولی پدیده رهبری در هزینه ها را باید همگام با ( متمایز ساختن محصولات و خدمات ) به کار برد. بسیاری از عوامل هزینه بر جذابیت های نسبی استراتژی های عمومی (ژنریک ) اثر می گذارند. آن ها عبارتند از: صرفه جویی به مقیاس منحنی های یادگیری و تجربه آموزی درصد ظرفیت مورد استفاده و رابطه ی بین عرضه کنندگان مواد اولیه و توزیع کنندگان محصولات ساخته شده هزینه های دیگری را که به هنگام انتخاب استراتژی ها باید مورد توجه قرار داد عبارتند از توان بالقوه در سهیم شدن در هزینه ها و مهارت ها یا دانش موجود در درون سازمان هزینه های تحقیق و توسعه مربوط به تولید و عرضه محصولی جدید یا اصلاح محصولات موجود هزینه های دستمزد نرخ مالیات هزینه انرژی و هزینه های حمل و نقل. در موارد زیر شرکت می تواند در یک صنعت محصولاتی را با بهای تمام شده کمتر تولید و عرضه نماید هنگامی که برای محصولات متمایز مشتری چندان زیادی وجود نداشته باشد هنگامی که بازار متشکل از خریدارانی باشد که نسبت به قیمت حساسیت نشان می دهند هنگامی که مشتریان بین محصولات با نام ها و نشان های تجاری مختلف تفاوت چندان زیادی قائل نمی شوند هنگامی که تعداد زیادی خریدار با توان های بالقوه چانه زدن در بازار وجود داشته باشند. هدف این است که محصولاتی با قیمت پایین تر از شرکت های رقیب به بازار عرضه کرد و بدان وسیله سهم بیشتری از بازار را به دست آورد و آنگاه با بالا بردن فروش تلاش کرد شرکت های رقیب را به کلی از بازار خارج نمود.معمولا اگر شرکتی استراتژی مبتنی بر رهبری در هزینه ها را به شیوه ای موفقیت آمیز به اجرا درآورد این اقدام بر کل سازمان اثر می گذارد که در نتیجه شرکت مزبور دارای: کارایی بسیار بالا سربار پایین ضایعات قابل تحمل مقداری مزایای جنبی دقت زیاد در دادن درخواست برای بودجه حیطه نظارت گسترده تر کاهش هزینه های نگهداری و سرانجام
مشارکت گسترده cardinal scale کارکنان در تلاش های مربوط به کنترل هزینه ها خواهد بود. برخی از خطرهای ناشی از اجرای استراتژی مبتنی بر رهبری در هزینه ها این است که امکان دارد شرکت های رقیب از این استراتژی cardinal scale تقلید نمایند و در نتیجه کل سود یک صنعت خاص کاهش یابد پیشرفت های فن آوری در آن صنعت موجب شود که استراتژی مزبور اثربخشی خود را از دست بدهد یا اینکه خریداران به ویژگی های دیگری به غیر از قیمت توجه نمایند.شرکت های زیر از نظر اجرای استراتژی های مبتنی بر کاهش دادن هزینه ها و پیشرو شدن در این زمینه عبارتند از: وال مارت بیک مک دونالد بلاک اند دکر لینکلن الکتریک و بریگز و استراتن.
تنوع

No comments:

Post a Comment